NYT Headline Mistakenly Claims Andy Murray Is from England

from Big Government
Jul 07 2013 4:03 PM

After Andy Murray became the first British man to win Wimbledon in 77 years, the New York Times mistakenly wrote that Murray was from England. Murray is in fact from Scotland, which makes up Great Britain along with England and Wales. 

As Breitbart Sports' Mary Chastain wrote:

Scotland native Andy Murray defeated Novak Djokovic 6-4, 7-5, 6-4 to win the 2013 Wimbledon title. In two years, he ended two British droughts at Wimbledon. Last year he made history as the first British male to reach the Wimbledon final since Henry “Bunny” Austin in 1938 and now he is the first British man to win Wimbledon since Fred Perry in 1936.

As Twitchy pointed out, the New York Times' original headline was, "After 77 Years, Murray and England Rule":

The Times has since changed its headline to, "After 77 Years, Murray and Britain Rule."


blog comments powered by Disqus